fbpx

Sprawdź, zanim zlecisz wykonanie strony

Pawel
kwiecień 13, 2021

Marketing cały czas się rozwija, ale są pewne zasady, które się nie zmieniają. Warto o nich pamiętać w kontekście projektowania stron WWW, by nie skazać się na stronę wydmuszkę.
Powiedzmy sobie jasno — strona internetowa to sprzedawca. Jeśli nie sprzedaje, to co się z nim robi? Dokładnie. Zwalnia.
Na co więc zwracać uwagę przy projektowaniu strony lub zlecaniu projektu?

1. Grupa docelowa

Chyba najczęstszy błąd — projektowanie „uniwersalnych” stron. A jak coś jest do wszystkiego, to jest do… no właśnie.
Niestety wygląd, opis i funkcje strony są zależne od użytkowników. Inaczej będzie wyglądać strona dla stomatologa, a inaczej dla prawnika specjalizującego się w prawie pracy.
A jeśli zlecałeś komuś wykonanie strony, to czy zapytał Cię — kto jest Twoją grupą docelową?
Chyba nie za bardzo go to interesowało. Chciał tylko sprzedać projekt strony. Srogo, co?

2. Nadmiar

Ponoć od przybytku głowa nie boli. Tylko czy aby na pewno?
Wiemy, że często programiści chcą zaimponować swoim projektem i wysycają go zbędnymi elementami. Projekt wygląda atrakcyjniej, ale użytkownik gubi się na takiej stronie.
To tak jakbyś otworzył dowolną książkę w połowie i musiał zorientować się w akcji.
Niby można to zrobić. Ale myślisz, że klientowi się chce? Niestety szybko opuści Twoją stronę i znajdzie inną.
Każdy element musi mieć swoje miejsce i być umieszczony w jakimś celu.
Efekty specjalne są dobre w filmach z Hollywood.

3. Teksty

Pisać każdy może, trochę lepiej, lub trochę gorzej…
Nawet najwspanialszy projekt można położyć kiepskim tekstem.
Wystarczy napisać go tak, by odbiorca go nie zrozumiał.
Przykład z życia wzięty, z oferty szkolenia dla sprzedawców:
„Poznanie i zrozumienie filozofii oraz zachowań klientów w relacji z handlowcami dla zabezpieczenia własnych wyłącznie interesów, bez jakichkolwiek intencji zakupowych”.
Kto zrozumiał ręka do góry.
Niestety, ale tak wygląda 90% tekstów na stronach. Później pojawia się zdziwienie — dlaczego klienci nie kupują?
Jak mają kupić, skoro nie rozumieją, co sprzedajesz i co im to da.
Oczywiście błędów i elementów istotnych jest znacznie więcej. Dziś jednak zwracamy uwagę na te 3, które niezmiennie kładą pokotem strony internetowe.

Czy jest jakieś wyjście?
Z myślą o klientach, którzy od razu chcą sprawić sobie stronę zarabiającą pieniądze udostępniamy dwa linki

To tylko nasza propozycja, a Ty oczywiście zawsze możesz szukać innej oferty.

Komentarze

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *